新宿オリンピック・02

髪型のクリエイティブ・デザインとイメージ戦略についてにわかに気になりだした。

女子的には、美容院に行く前に理想の髪型の雑誌切抜きなどを用意し持参するのが望ましいとされている。美容師さんに「こんな髪型にしてください〜」と希望を伝えることが被疑者じゃなくて客としての望ましいありかた…とは女子業界での定説である。しかしだ。ハリウッド女優の写真をみせてケッと冷笑されるのがオソロシクテ、モデルの髪型にしろだなんて大胆不敵な勇気などわいたことがない。お任せします!と言った瞬間に、やる気のない客は好かれないことをさとる。しかしやる気はわいてこない。そういえばまだやる気の合った高校生の冬に「「奥様は魔女」ヘアにしてください!」といったら、ロットで外巻カールにしてくれて、われながらカワイラシイ、イヤア、やっぱりお客さんの方が情報早いんだねえ…と美容師さんにいわれて調ヅキ、さらに翌年の先取りとなってへへへ…とひとりほくそえんでいた。そんなことも過ぎ去りし遠い思い出、二度と戻ることはない。お笑い芸人と世界的建築家の髪型があまりに似てるので、つい、美容院でどちらかがどちらかの写真をもっていってるのかなあ〜的な図を想像しただけだ。笑いが都市を先取りする。

ところでシンジュクリンピック2016、世間の波に少しはついていくために、海外用の告知を考えてみた。以下、15秒ニュース辺りをねらいたい。ボキャ貧、難しいなあ。


(test version)

Although missing the pre-Olympic race, Japan never fails its kamikaze power…. After the final decision of the host city competition of the 2016 Summer Olympics, Japanese capital city of Tokyo, a loser of candidate race, is eager to present a plan for a memorial campaign to mourn for Missing Tokyo Olympic. According to the public relation office of the Metropolis, the local-based memorial is to be organized at the center of the famous downtown area, Shinjuku, where the Tokyo Metropolitan Government office is located. It would be given as an atheletic and cultural event for the public entity of Tokyo. The office aimes for active participation from every generation and type of Shinjuku. The goal of this mini-Olympic game is to bottom-up the sports culture and improve multi cultural understanding of Tokyoite, though the impact of the event remains to be unknown so far.